2 Ekim 2012 Salı

Sakin Şehir Foça


Bütün gün gezmiş olmama rağmen kendimi dinlenmiş hissediyorum. Bunun da sebebi tabi ki sakin şehir Foça !!!
En son yaklaşık 10 yıl önce gittiğim Foça' yı pek az değişmiş buldum. Olan değişikliklerin hepsi de güzel şeylerdi; mesela onlarca evin tadilat edilmiş olması gibi (eski taş evlerin arasında gezerken kendimi çok huzurlu hissettim).

İzmir' e bu kadar yakın ama bir o kadar da uzak olması beni çok şaşırttı. Uzak çünkü sanki güney sahillerinde küçük bir balıkçı köyünün dinginliği var. İnsanlar ellerinde havluları üstlerinde mayolarıyla evlerinden çıkıp denize giriyorlar, dostlarıyla denizde yüzerken sohbet edip sonra sanki bir duş yapıp çıkmış gibi havlularına sarınıp evlerine dönüyorlar.
Türkiye' de hangi şehirde/ilçede bunu yapabilirsiniz ? İşte bu bana huzur, burada yaşasam ömrümün uzayacağı hissini verdi. Sokaklarda gördüğüm tüm insanlar sakin, birbirleriyle dost gözüküyordu.

Dün pazarına da uğrayacağımı söylemiştim, yaptım da. Çok güzel capcanlı bir pazarı var. Herşey taze ve körpe, besbelli o sabah tarladan toplanmış. Sadece meyve-sebze bölümü yok, giysi ve ev eşyaları da bulabilirsiniz. Tabi bir de meşhur Ege peynir ve zeytinleri ...

Foça' ya gelmişken mutlaka sakızlı dondurmasından da yemeyi ihmal etmeyin. Ben sahildeki "Nazmi Usta" da sakızlı sade ve çikolatalı yedim, her ikisi de birbirinden leziz. Şiddetle tavsiye ederim.
Tabi dondurma öncesi altlık olarak meydana yakın deniz kenarındaki "İğdeli Cafe" de kuru köfte, pilav, patates kızartması ve sarma yedim. Yemeklerin lezzetleri güzel, servis de hızlıydı.

Diyeceğim o ki Foça halkı çok şanslı. En kısa sürede yine gideceğim, belki bakarsınız bir gün Foça' dan da yayın yapıyor olabilirim.


Sahildeki iskelelerden birine oturmuş denizde ayaklarımı dinlendirirken ki bir fotoğrafımla herkese iyi uykular, iyi dinlenmeler dilerim ...








Not : Yarın sizler için uyduruk bir yemek tarifim var !!!!!!

1 yorum:

  1. MERHABALAAR..:)
    hayırlı olsun cici sayfanız..
    hoşgeldiniz aramıza..
    seve seve takipteyim,ve ilk izleyiciniz beniiim:)
    nice güzel paylaşımlara..
    gönülden sevgilerimle...
    :)

    YanıtlaSil