31 Ekim 2012 Çarşamba

Denemeler ve Hediye


Geçen sabah bahçemde bir hediye buldum. Her sene, muhtemelen kargalar, çiçeklerimin arasına bir şeyler saklarlar. Bu seneki hediyem bir ceviz oldu. Öyle itinalı saklamış ki çok zor fark ettim. Fotoğrafını çektikten sonra yine üzerini bir güzel çiçeklerle örttüm. Şimdilik ben  de emanette bekliyor, sonra bir gün bir bakacağım ki gitmiş ...

Küçük balkon-bahçem beni şehrin ortasında doğa bir parçada olsa yaklaştırıyor. Doğa ve hayvanlar eskiden onların olan yerleri şehir kurarak işgal etmemize karşın hala yaşama savaşı vermeye, var olmaya devam ediyorlar.
Kışın dağlardan şehirlere sığınan kuşlara biraz yiyecek koyarak yada yemek artıklarımızı çöpe atmak yerine onlarla paylaşarak zaten çok zor olan yaşam şartlarını az da olsa kolaylaştırabiliriz.

Bayram tatilinde biraz da fotoğraf denemeleri yaptım. Bakın bakalım hangilerini beğeneceksiniz ...













































































Ve tabi ki bir de yemek tarifimiz var.


Çiğdem Usulü Tantuni
Malzemeler
1/2 kg Haşlanmış kol-but eti karışık
4 kuru soğan
10-15 yeşil biber
1-2 kırmızı biber
10 diş sarımsak
2 domates
Acı biber sosu
Kuru kekik
Pul biber
Tuz-karabiber

Soğanları ay ay doğrayıp zeytinyağında sararana kadar pişirin. Sonra irice doğradığınız biberleri ekleyin. Biberler de azıcık yumuşayınca ince doğradığınız sarımsakları ekleyin. Sarımsakların kokusu çıkınca 1 dolu kaşık acı biber sosunu katın, biraz kavurun. Sonra küçük küçük küp olarak doğranmış domatesleri, kekiği, pul biberi, tuz ve karabiberi de ekleyip birkaç dakika pişirin. En son iri parçalar halinde doğradığınız etleri ekleyin ve etler iyice dağılana kadar pişirin.
İster dürüm yaparak isterseniz de makarnanın üzerine sos olarak yiyebilirsiniz.
Afiyet olsun.


Biliyor muydunuz ?
- Pazarda TL 7 - 12' ye satılan palamut, bunları avlayan balıkçılardan en fazla TL 2 - 2,5' ye alınıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder