21 Ocak 2014 Salı

Patikatrek' le Güzel Bir Pazar (Kamberler - Keltepe)

Geçtiğimiz pazar günü iki aylık bir aradan sonra yeniden doğa yürüyüşlerine başladım. Bu haftaki rota Ören/Kemalpaşa' dan sonra yer alan Kamberler Köyü' nden başladı.
Hava tam yürüyüşe uygundu. Ne sıcak ne soğuk, rüzgar da yoktu ama bol sis vardı. Daha önce hiç siste yürüyüş yapmadığımdan yürüyüşün benim için maceralı olacağı kesindi.

Etraftaki kuş sesleri ile yürüyüşümüze başladık. Zirvenin yakınlarına kadar hafif bir eğimle önce çam ağaçlarının, daha sonra da üzerileri likenlerle kaplanmış meşe ağaçlarının arasından devam ettik.

Yukarılara çıktıkça rüzgar başladığı için öğle molamızı kuytu bir yerde verdik. Rüzgar bulutları önüne katıp dağın tepesinden Kemalpaşa Ovası' na doğru sürüklüyordu.

Molamızın ardından sislerin arasından Keltepe zirvesine doğru ilerledik. Yaklaşık 1300 metre olan zirve adına yakışır bir şekilde herhangi bir bitki örtüsü barındırmıyordu.

Dönüş yolumuzda bizi sürpriz bekliyordu. Karların altından başını çıkarması gereken kardelenler, bu sıcak giden kış günlerinde solmuş yaprakların arasından başlarını uzatmışlardı. Bir de yanlarında adaşım çiğdem onlara eşlik ediyordu.

Dönüş yolumuz yokuş aşağı olduğu için ve ben de biraz hamladığımdan hala bacaklarım ağrıyor :)
Ama dönüş de yürüyüşümüzün başı kadar keyifliydi. Hatta biraz hava kararmaya başladığı için macera faktörü de mevcuttu ...

Keyifli yürüyüşümüzü Ören' de çay içerek noktaladık.

Güzel ve eğlenceli bu haftasonu için herkese teşekkürler, en kısa zaman da yeniden birlikte yürümek üzere ...

Not : Yasemen ( myblog42 )kartpostalını geçen cuma aldım çok teşekküler :)