28 Eylül 2012 Cuma

Salvation


Bugün Efes Antik' de Berlin Filarmoni' nin konserine gideceğim için heyecanlıyım çünkü orkestra şefi Sir Simon Rattle ! Klasik müzik dinlerken ruhumun rahatladığını hissediyorum. Sanki bir şekilde bir an için özgür kalıyorum. İzlenimlerimi yarın paylaşırım.


Dün akşam National Geographic ekim sayısındaki "Blood Ivory" yazısına şöyle bir göz attım ve insanlığımdan utandım. Din, kutsallık ve sözde ilaç üretimi adına geçen yıl 25.000 filin katledildiğini biliyor muydunuz ? Bu alıcıların büyük bir çoğunluğu uzak doğu ülkeleri ve burada refah arttıkça talep de artmakta. Her zaman inandığım bir şey vardır; talep oldukça arz da bir şekilde gerçekleşir. Ne zaman alıcılar cezalandırılmaya başlanırsa işte o zaman bu gereksiz katliam (ki bunun içine kürk ve afrodizyak ürünlerinin ticareti de dahil) sona erer. Önemli olan talebin bitmesidir.

Bu kadar iç karartıcı konu şimdilik yeter, ama yukarıda bahsettiğim yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Sabah keyfim yerine gelsin diye dünden kalan patates kızartmalarını da eklediğim karışık bir omlet yaptım (ama fotoğrafını çekmeden yedim). Bundan sonra uydurukta olsa yaptığım yemeklerin tariflerini verip, fotoğraflarını da paylaşacağım (bir arkadaşımın tavsiyesi !!!).

Şimdi akşam için hazırlanmaya başlamalıyım, ne de olsa  Sir Simon Rattle' la randevum var ...

Not : En üstteki foto küçük balkon-bahçemden bir kesit, umarım beğenmişsinizdir ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder